Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/8841
Title: Ανάπτυξη Συστήματος Αντίληψης Οδικού Περιβάλλοντος Με Σύντηξη Δεδομένων Από Πολλαπλές Πηγές Πληροφορίας
Authors: Εμμανουηλ Τσογκας
Κουκούτσης Ηλίας
Keywords: οδική ασφάλεια
σύντηξη δεδομένων
γεωμετρία δρόμου
θεωρία αποδείξεων
ασαφής λογική
αξιολόγηση κατάστασης
Issue Date: 21-Jun-2011
Abstract: Τον τελευταίο καιρό η έρευνα για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων στρέφεται όλο και περισσότερο στην μελέτη της τοποθέτησης και λειτουργίας μιας ευρείας γκάμας αισθητήρων πάνω στα οχήματα. Σκοπός των συστημάτων που αναπτύσσονται είναι η αντίληψη του περιβάλλοντος και η αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης για την έγκαιρη προειδοποίηση του οδηγού σε κρίσιμες καταστάσεις ή ακόμα και η ανάληψη μερική ή ολική του ελέγχου του οχήματος. Η χρησιμότητα των συστημάτων αυτών έχει ήδη αρχίσει να αναγνωρίζεται και ήδη έχουν αρχίσει να εμφανίζονται τα πρώτα εμπορικά συστήματα σε μεγάλα οχήματα όπως φορτηγά ή αυτοκίνητα πολυτελείας με έναν ή δυο το πολύ αισθητήρες προς το παρών. Οι λειτουργίες που ενσωματώνονται σε αυτές τις εφαρμογές είναι η αποφυγή σύγκρουσης, η πλευρική ασφάλεια, η υποβοήθηση ταχύτητας, η υποβοήθηση σε διασταυρώσεις και η υποβοήθηση σε καταστάσεις παύσης και έναρξης κίνησης. Η χρήση τους αυξάνεται προς το παρών με αργούς ρυθμούς καθώς βρίσκονται στα αρχικά στάδια της μελέτης και ανάπτυξης τους, αλλά προβλέπεται σε μερικά χρόνια να αρχίσει σταδιακά η μαζική χρήση τους.Καθώς η έρευνα προχωράει, η μελέτη στρέφεται στην εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων με πολλαπλούς αισθητήρες οι οποίοι θα καλύπτουν όλη την περιοχή γύρω από το όχημα. Σκοπός είναι η πλήρης αντίληψη όλων των περιοχών εμπρός, πίσω, αριστερά και δεξιά από το αυτοκίνητο για την προστασία από περιπτώσεις όπως π.χ. η σύγκρουση με ένα διπλανό όχημα κατά την αλλαγή λωρίδας ή η σύγκρουση με ένα εμπόδιο μπροστά σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας. Οι αισθητήρες που χρησιμοποιούνται είναι κυρίως μικροκυματικά ραντάρ για την ανίχνευση κινούμενων οχημάτων, κάμερες για την ανίχνευση κυρίως των λωρίδων και των ορίων του δρόμου, σαρωτές laser για την ανίχνευση του δρόμου και άλλων οχημάτων, υπέρυθρες κάμερες για την ανίχνευση αντικειμένων το βράδυ, ψηφιακοί χάρτες για πληροφορίες σχετικά με τον δρόμο, δέκτες GPS για την εύρεση της θέσης και αδρανειακοί αισθητήρες για την εκτίμηση της δυναμικής κατάστασης του οχήματος.Σκοπός της διατριβής είναι η εισαγωγή ορισμένων πρωτότυπων αλγορίθμων όσον αφορά την αποτελεσματική αντίληψη του οδικού περιβάλλοντος σε εφαρμογές υποβοήθησης του οδηγού σε έξυπνα οχήματα και η ανάπτυξη μιας πρωτότυπης πλατφόρμας για την λήψη και επεξεργασία των δεδομένων από τους αισθητήρες με τους οποίους είναι εξοπλισμένο το όχημα. Πιο συγκεκριμένα περιλαμβάνει μια σύντομη εισαγωγή στα συστήματα οδικής ασφάλειας, όπου γίνεται επίσης παρουσίαση της αρχιτεκτονικής του πυρήνα επεξεργασίας των πληροφοριών από τους αισθητήρες κάνοντας χρήση τεχνικών σύντηξης δεδομένων Στη συνέχεια παρουσιάζονται ορισμένοι νέοι αλγόριθμοι και βελτιώνονται ορισμένοι υπάρχοντες σε σχέση με την επεξεργασία των δεδομένων από τους αισθητήρες αυτούς που είναι εγκατεστημένοι πάνω στο όχημα. Το πεδίο στο οποίο εστιάζεται είναι η εκτίμηση της γεωμετρίας του δρόμου με χρήση ψηφιακών χαρτών καθώς και η εκτίμηση της ίδιας γεωμετρίας σε μεταγενέστερο στάδιο με χρήση πολλαπλών πηγών πληροφορίας. Επίσης, αναλύονται οι μέθοδοι αξιολόγησης κατάστασης και ιδιαίτερα αυτοί που αφορούν την εκτίμηση των συντελεστών κινδύνου καθώς και την ανίχνευση των εκτελούμενων ελιγμών και την εξακρίβωση της πρόθεσης του οδηγού. Στο τέλος παρουσιάζεται μια πρότυπη πλατφόρμα η οποία εστιάζει στην πλευρική ασφάλεια.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/8841
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - Ph.D. Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
PD2011-0027.pdf6.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.