Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/8893
Title: Αξιολόγηση Ποιότητας Εφαρμογών Σε Υπηρεσιοστρεφείς Υποδομές Πραγματικού Χρόνου
Authors: Φώτης Αίσωπος
Βαρβαρίγου Θεοδώρα
Keywords: υπηρεσιοστρεφείς υποδομές
εφαρμογή ως υπηρεσία
αξιολόγηση ποιότητας
τεχνικές συσχέτισης
συστήματα φήμης
εικονικοποίηση
δυναμική ανακατανομή πόρων
τεχνικές διαχείρισης ρίσκου
πρόβλημα σακιδίου
Issue Date: 3-Sep-2012
Abstract: Με την εμφάνιση των υπηρεσιοστρεφών τεχνολογιών και υποδομών και την υιοθέτηση των ηλεκτρονικών συμβάσεων μεταξύ παρόχων υπηρεσιών και πελατών, εμφανίστηκε η ανάγκη ελέγχου και επικύρωσης της προσφερόμενης ποιότητας καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής μιας υπηρεσίας. Η παρακολούθηση και η αξιολόγηση αυτής γίνεται είτε στην πλευρά του πελάτη, βάσει της ποιότητας της πρότερης εμπειρίας του, χρησιμοποιώντας μηχανισμούς για την κατάταξη και επιλογή των εναλλακτικών υπηρεσιών, ή στην πλευρά του παρόχου, με δυναμική αναδιαμόρφωση των υπηρεσιών και την αντίστοιχη ανακατανομή των πόρων, προκειμένου να βελτιστοποιηθούν οι παράμετροι ποιότητας με βάση τις εγγυήσεις του. Το τελευταίο, αρχικά απαιτεί ενός είδους "μετάφραση" των ποιοτικών παραμέτρων υψηλού επιπέδου που είναι πιο κοντά στην αντίληψη του πελάτη, σε όρους χαμηλού επιπέδου που σχετίζονται με τη διαδικασία διαχείρισης των πόρων. Η δυναμική ανακατανομή πόρων με βάση την παρακολούθηση και αξιολόγηση της ποιότητας μπορεί να οδηγήσει σε βελτιστοποίηση της αξιοποίησής τους, όπως και των κερδών του παρόχου.Η παρούσα διατριβή εστιάζει στα συστήματα παροχής "Εφαρμογής ως Υπηρεσία" και επιδιώκει την εισαγωγή και ανάλυση καινοτόμων μηχανισμών για την αποτελεσματική αξιολόγηση της παρεχόμενης ποιότητας. Έτσι, αρχικά παρουσιάζονται όλες οι τεχνολογίες αιχμής και οι συνήθεις μεθοδολογίες αξιολόγησης της ποιότητας υπηρεσιών σε τέτοια περιβάλλοντα, με έμφαση στις δύο πτυχές του προβλήματος: την αξιολόγηση από το μέρος του πελάτη, που συνεπάγεται τη δημιουργία συστημάτων φήμης για τους παρόχους ώστε να διευκολύνει τη σωστή επιλογή υπηρεσίας, και την αξιολόγηση από το μέρος του παρόχου, με συνέπεια την καλύτερη διαχείριση και βελτίωση της μελλοντικής ποιότητας παροχής.Στο πλαίσιο που τέθηκε παραπάνω, το πρώτο σκέλος της παρούσας ερευνητικής εργασίας ασχολείται με το πρόβλημα επιλογής μιας υπηρεσίας από μια πληθώρα διαθέσιμων εφαρμογών που διατίθενται για τον πελάτη. Αξιοποιώντας την εμπειρία των πελατών που εμφανίζουν παρόμοια συμπεριφορά, προτείνεται ένα μοντέλο συνεργατικής αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών, με βαθμολόγηση των παρόχων και χρήση τεχνικών συσχέτισης, ώστε να προβλεφθεί επιτυχώς η μελλοντική αξιολόγηση υπηρεσιών που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί από τους πελάτες. Έτσι, δομείται ένα σύστημα φήμης παρόχων που υποστηρίζει τους χρήστες κατά τη διαδικασία επιλογής υπηρεσίας με την παροχή προσωποποιημένων συστάσεων, με βάση το ιστορικό αξιολόγησής τους και τη συσχέτιση ανάμεσά τους. Η ενσωμάτωση του συστήματος αυτού σε μια υπηρεσία συστάσεων και η χρήση του από ένα λογισμικό πελάτη σε πειράματα με προσομοιωμένα αλλά και πραγματικά δεδομένα, καταδεικνύουν την επιτυχή υλοποίησή του και τη βελτιωμένη υποστήριξη της επιλογής υπηρεσίας, βάσει της πρότερης αξιολόγησης. Στο δεύτερο σκέλος της διατριβής, παρουσιάζεται ένας μηχανισμός δυναμικής διαχείρισης πόρων για περιβάλλοντα παροχής "Εφαρμογής ως Υπηρεσία", με στόχο τη βέλτιστη αξιοποίησή τους κάτω από μεγάλο φόρτο εργασίας. Χρησιμοποιώντας την ελαστικότητα των σύγχρονων εικονικοποιημένων υποδομών, το προτεινόμενο μοντέλο υπαγορεύει ότι οι πόροι του συστήματος θα πρέπει να αξιοποιηθούν πλήρως από τις εισερχόμενες σε αυτό εργασίες, ακόμα και στην περίπτωση που δεν πληρούνται οι απαιτήσεις τους, με χρήση τεχνικών διαχείρισης ρίσκου. Οι τεχνικές αυτές χρησιμοποιούν την πιθανότητα παραβίασης των ηλεκτρονικών συμφωνιών, που προκύπτει από το ιστορικό εκτελέσεων, για την αξιολόγηση της παρεχόμενης ποιότητας ανά πάσα στιγμή και την καλύτερη δυνατή κατανομή των πόρων. Το πρόβλημα της κατανομής ανάγεται στο γνωστό πρόβλημα του σακιδίου και μια ευριστική λύση σχεδιάζεται και υλοποιείται σε ένα υπάρχον υπηρεσιοστρεφές σύστημα. Τα αποτελέσματα της δεύτερης δέσμης πειραμάτων με ένα σύνολο εισερχόμενων εργασιών υψηλής επιβάρυνσης στο σύστημα αυτό, δείχνουν βελτιστοποίηση των κερδών του παρόχου υπηρεσιών λόγω της καλύτερης αξιοποίησης της υπολογιστικής υποδομής, ως συνέπεια του μηχανισμού αξιολόγησης και διασφάλισης της ποιότητας με τη δυναμική διαχείριση των πόρων.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/8893
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - Ph.D. Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
PD2012-0030.pdf3.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.