Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/9005
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠελοπίδας Σίσκος
dc.date.accessioned2018-07-22T22:48:12Z-
dc.date.available2018-07-22T22:48:12Z-
dc.date.issued2015-10-22
dc.date.submitted2015-7-6
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/9005-
dc.description.abstractΤο αντικείμενο της παρούσας διατριβής αφορά την ανάπτυξη και εφαρμογή ενός πρωτότυπου ολοκληρωμένου ενεργειακού - οικονομικού μοντέλου για τον τομέα των Ευρωπαϊκών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών. Η ανάπτυξη του προτεινόμενου μοντέλου, με την ονομασία PRIMES-TREMOVE, έχει ως σκοπό τη μελέτη συγκεκριμένων πολιτικών και το σχεδιασμό σεναρίων με στόχο τη διερεύνηση των επιπτώσεών τους στα πλαίσια της απανθρακοποίησης του συστήματος των μεταφορών μέχρι το 2050 και της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Το μοντέλο που αναπτύχθηκε στη διατριβή θεμελιώνεται στην μικροοικονομική θεωρία σύμφωνα με την οποία αναπαρίστανται οι αποφάσεις των καταναλωτών/παραγωγών ως αποτέλεσμα ατομικής βελτιστοποίησης της χρησιμότητας ή του κόστους υπό τεχνικούς και οικονομικούς περιορισμούς. Οι ατομικές αποφάσεις επιδρούν στο σύστημα και στις αγορές και επηρεάζουν τις τιμές/κόστη και στη συνέχεια οι ατομικές αποφάσεις αναθεωρούνται με βάση την ανάδραση αυτή. Οι αποφάσεις αφορούν στην επιλογή μεταφορικού μέσου, μεταφορικού εξοπλισμού (επένδυση) και στην επιλογή είδους καυσίμου από κάθε καταναλωτή/παραγωγό. Το μαθηματικό πρόβλημα που επιλύει το μοντέλο εντάσσεται στο γενικό πρόβλημα εύρεσης ισορροπίας μεταξύ ανεξάρτητων πολλαπλών προβλημάτων βελτιστοποίησης τα οποία αλληλοεπιδρούν μέσω συνθηκών ισορροπίας και συνολικών περιορισμών σε επίπεδο συστήματος που αφορούν σε πόρους και εκπομπές. Για την επίλυσή του, τα ατομικά προβλήματα βελτιστοποίησης μετατρέπονται σε προβλήματα μη γραμμικής συμπληρωματικότητας και ενώνονται μεταξύ τους περιλαμβάνοντας και τους συνολικούς περιορισμούς και συνθήκες ισορροπίας. Το μοντέλο επιλύεται δυναμικά στο χρόνο. Το μοντέλο καταστρώθηκε σε περιβάλλον GAMS και επιλύεται σε Η/Υ χρησιμοποιώντας παράλληλη επεξεργασία με βάση αλγόριθμους μη γραμμικού προγραμματισμού. Οι κύριες εφαρμογές του προτεινόμενου μοντέλου επιχειρούν να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήματα ενεργειακής πολιτικής αναφορικά με τη βαθιά μείωση των εκπομπών CO2 στον ορίζοντα του 2050 και κυρίως τη συνεισφορά της ηλεκτρικής ενέργειας στο στόχο αυτό. Οι κύριοι άξονες που επηρεάζουν το βαθμό διείσδυσης της ηλεκτρικής ενέργειας στις οδικές μεταφορές είναι κυρίως ο τεχνολογικός και ο πολιτικός. Οι εφαρμογές και τα σενάρια ενεργειακής πολιτικής που εξετάζονται με το μοντέλο PRIMES-TREMOVE βασίζονται σε συνδυασμούς των παραπάνω αξόνων με σκοπό την άντληση συμπερασμάτων. Οι πολιτικές αξιολογούνται με βάση τις επιπτώσεις τους στο συνολικό κόστος, τις συνολικές εκπομπές CO2, τη ζήτηση ενέργειας και τις επιπτώσεις στην Ευρωπαϊκή αγορά.Εξετάσθηκαν επίσης διαφορετικά σενάρια σχετικά με την αποτελεσματικότητα της φόρτισης μπαταριών από τη σκοπιά του ηλεκτρικού συστήματος και την ανάδραση στις μεταφορές από τις τιμές της ηλεκτρικής αγοράς οι οποίες εξαρτώνται από τη μορφή φορτίου που προκύπτει από τη διαχείριση της φόρτισης. Για το σκοπό αυτό το μοντέλο μεταφορών επιλύθηκε σε αλληλεπίδραση με το μοντέλο ηλεκτρικού συστήματος του PRIMES. Αυτές οι ιδιότητες του μοντέλου οδήγησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην επιλογή του για την εκπόνηση των μελετών που υποστήριξαν πρόσφατες μεγάλες πρωτοβουλίες πολιτικής της ΕΕ στον τομέα των μεταφορών (π.χ. Λευκή Βίβλος των Μεταφορών).The main scope of this thesis is the development and implementation of an innovative integrated energy - economic model for the European passenger and freight transport sector. The development of the model, called PRIMES-TREMOVE, aims to assess specific policies and energy planning scenarios to examine their impact in the decarbonisation of the transport system by 2050 and tackling climate change.The model developed in the thesis is based on the microeconomic theory under which the decisions of consumers / producers are represented as a result of individual optimization of their utility or cost under technical, economic and other constraints. The abovementioned decisions affect the system and the markets and then the individual optimization problems are influenced again on the basis of this feedback. Decisions also concern the choice of means of transport, transport equipment (investment) and the choice of fuel by each consumer / producer. The model solves a mathematical problem which falls under the category of finding the equilibrium between independent multiple optimization problems which interact through equilibrium conditions and overall constraints relating to resources and emissions. To solve the problem, the individual optimization problems are transformed into nonlinear complementarity problems and are concatenated including the overall constraints and equilibrium conditions. The model is resolved dynamically over time. The model is developed in the GAMS environment and is solved using parallel processing on the basis of non-linear programming algorithms. The main applications of the proposed model aim to provide answers to specific energy policy questions regarding deep reduction of CO2 emissions by 2050 and especially the contribution of electricity to this objective. The main axes influencing the penetration of electricity in road transport are mainly the technological and political. The applications and the energy policy scenarios examined during this thesis depend on combinations of the above axes to draw conclusions. Policies are evaluated based on their impact on the overall system costs, the total CO2 emissions, energy demand and impacts on the transport market.The thesis considered different scenarios on the effectiveness of charging batteries from the standpoint of the electrical system and assessed the feedback on the transport system based on electricity market prices which depend on the form of load resulting from the management of charging. For this purpose the transport model was solved in interaction with the electrical system model PRIMES. These features of the model led the European Commission in its selection for the studies that supported recent major EU policy initiatives in the transport sector (e.g. the White Paper on Transport).
dc.languageGreek
dc.subjectενεργειακή οικονομία
dc.subjectοικονομική των μεταφορών
dc.subjectενεργειακή πολιτική
dc.subjectμικροοικονομική
dc.subjectμαθηματική βελτιστοποίηση
dc.subjectβιώσιμες μεταφορές
dc.subjectηλεκτρική ενέργεια στις μεταφορές
dc.subjectκλιματική αλλαγή
dc.subjectenergy economics
dc.subjecttransport economics
dc.subjectenergy policy
dc.subjectmicroeconomics
dc.subjectmathematical optimization
dc.subjectsustainable transport
dc.subjectelectricity in transport
dc.subjectclimate change
dc.titleΕνεργειακό-οικονομικό Μοντέλο Για Τον Τομέα Των Μεταφορών
dc.typePhD Thesis
dc.description.pages308
dc.contributor.supervisorΚάπρος Παντελής
dc.departmentΤομέας Ηλεκτρικής Ισχύος
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - Ph.D. Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
PD2015-0020.pdf5.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.